novyda.reismee.nl

Lovina dag 2

Vandaag hebben we veel gescooterd. Eerst onbeten waarbij we een heerlijk uitzicht hadden op de honden die in de zee werden gewassen. Toen rustig afgewacht totdat de scooter werd afgeleverd bij de accommodatie. En die kwam stipt om 10 uur. Geen paspoort af hoeven geven, geen administratief gedoe....tot nu toe loopt alles zo heerlijk soepel en relaxed!

Toen helm op, scooter gestart en vertrokken. Eerst naar de GitGit waterval. De wandeling (700 meter) naar de waterval gaat langs kraampjes van de locals die hun waar willen verkopen. Ze spreken je allemaal aan, ontkomen is er niet bij! Toch niks gekocht....?

De waterval stort van 35m naar omlaag en is indrukwekkend om te zien. Het is er niet al te druk en we kunnen op ons gemak rondkijken. Halverwege op de terugweg nog wat gedronken bij een mooi terrasje wat uitkijkt over het bos. Het oude dametje wat ons het drankje gaf was blijkbaar zo blij met de klandizie, dat we beiden nog een armband kregen....hoe lief is dat!

Toen de bergweg vervolgd naar het Bratanmeer waarin de hindoeistische tempel Ulun Danu Beratan ligt. Het tempelcomplex bezocht en daar was het echt heel erg druk. Het is een heel mooi verzorgd complex en hebben er een poosje doorgebracht.

Omdat we niet dezelfde weg terug wilden scooteren hebben we voor een B-weg gekozen....wat ons wel afwisselend leek. En dat was het ook! Zulke steile stukken met veel haarspeldbochten dat de remmen oververhit raakte en niet goed meer werkte....aaai....even pas op de plaats dus. Gelukkig hebben we de reis easy kunnen vervolgen en zijn door de mooie omgeving met hier en daar de rijstvelden terug gegaan.

Onderweg ook nog even bij de aapjes gestopt die hier langs de kant van de weg iedereen een beetje in de gaten zitten te houden?

Ooh en die Warung van gisteravond.....top!! Vanavond gaan we weer?

Corrie

De gitgit waterval. Jullie Lovina begin klinkt bekend. Ook de toeristische kraampjes die ze heel slim opgezet hebben. Je MOET erlangs. En dan gooien ze de sarong zowat over je arm. Maar ach.....het hoort erbij. Zoveel mogelijk negeren........en soms heb je gewoon zin om die mensen wat te laten verdienen. Ik zie Ad al terugkomen met een udeng ?