novyda.reismee.nl

Lovina dag 3

Dat was een vroegertje vanochtend. Om 6 uur zijn we op de boot gestapt om dolfijnen te spotten. Die zitten hier in grote groepen voor de kust en is dus een van de toeristische attracties hier. Boot is een groot woord. 4 personen kunnen erin + kapitein oftewel 4 met stuurman?....je zit ook achter elkaar op n houten bankje. Aan weerszijde van de boot bevinden zich 2 drijvers, die ervoor zorgen dat de smalle bootjes niet omslaan.

We werden voor de deur opgehaald met de boot....tja, dat heb je met zo,n unieke locatie. Het was nog schemer, sunrise was om 6.20 uur....heerlijk om zo wakker te worden op het water. We waren niet het enige bootje.....er voeren er wel zo,n 12 stuks rond en allemaal het wateroppervlak af turen.

Wordt er dan wat gespot, dan gaan alle bootjes dezelfde richting uit in de hoop de dolfijnen dicht bij te boot te zien. Ze komen een paar keer boven en dan blijven ze weer een poosje onder....het is dus gokken waar ze weer opduiken.

Op een gegeven moment besloot onze kapitein een andere kant op te gaan, gevolgd door nog 1 bootje en toen hebben we heel veel dolfijnen gezien....ook dicht bij de boot. Was een belevenis.

Bij terugkomst eerst maar eens wezen ontbijten....hadden er honger van gekregen. Na het ontbijt zijn we weer op de scooter gestapt. Het reisdoel was de Air Panas Banjar, oftewel Holy Hot Springs. Het was niet zo,n lange rit als gisteren, maar slechts 12 km verderop. Onderweg nog langs een soort pretpark gekomen wat in aanbouw is. Lovina doet erg z’n best om nog meer toeristen te trekken, en daar hoort blijkbaar ook een pretpark bij. Het zwembad erbij was nog in aanbouw maar er stond al wel een complete Boeing als attractie?

De hot spring is echt een bezoek waard. Het was er niet erg druk op het tijdstip dat wij er waren. Je koopt je entreekaartje, en loopt vervolgens weer langs al die straatverkopers met hun prullaria. Eenmaal bij de baden is het wel heel mooi.

Er zijn 3 baden die allen een groenige gloed hebben van de zwavel. De watertemperatuur is constant 38 graden C. Je kan er dus in, maar daar hebben wij niet voor gekozen. Wil je het wel dan zijn er kleedhokjes, lockers en douches....goed verzorgd dus. Wij hebben het geheel heerlijk vanuit de schaduw bekeken.

Na een lunchstop bij Lovina Beach een heerlijke lazy afternoon gedaan bij ons heerlijke zwembad, waar we morgen afscheid van gaan nemen. Dan volgt wisseldag 1 en gaan we voor 6 nachten naar Ubud.

Corrie

Gaaf........ook een beetje spannend in zo,n klein bootje. Maar niet voor niets geweest dus. Vroeg op......en daarna gewoon een siësta.

Corrie

Reis met ons mee zei je trouwens. Nou leuk hoor. Ik ga mijn foto album erbij halen. Is het nog leuker jullie te volgen. De Hot Springs. Ik ben er wel in geweest. Ik wens jullie vanuit de andere kant v d wereld veel genot in de komende dgn. Ik lees graag de vlg verslagen en zie graag de foto,s. Selamat jalan. Xx

Suz & GJ

Hi schatten! Wat gaaf om jullie zo te volgen. En wat maken jullie al een hoop mee in zo'n korte tijd. Klinkt allemaal super .... alleen dat van die oververhitte remmen doen we niet meer hoor!!!! Geniet van Ubud de komende dagen. Weer een totaal andere belevenis ongetwijfeld.

Dikke zoenen van ons xxxxxx

Yvon

Hoi Corrie, Suz & GJ....het is idd goed om alles op te schrijven want na een paar dagen ben je alweer kwijt wat je allemaal doet, zoveel indrukken. En dubbel zo leuk als de verhalen gelezen worden. Liefs vanuit Ubud???