novyda.reismee.nl

Ubud dag 1

Vandaag heerlijk wakker geworden met ontbijt op ons balkon en uitzicht op de rijstvelden. Gisteravond hebben we heerlijk Thais gegeten vlakbij onze accommodatie, vandaag gaan we ons een beetje orienteren op en rond Ubud.

Het eerste wat opvalt....jeetje, was is het druk hier met verkeer! De ene opstopping na de ander. We zitten zo,n 10 minuutjes scooteren van het centrum van Ubud af dus we zijn er zo. Onderweg rijden we langs het monkey forest. De apen lopen ook gewoon weer over de straat. Parkeren van de scooter is nooit een probleem, daar waar je stopt zet je hem neer.

We zijn vlak bij het Royal Palace dus lopen we daar het terrein op. Een klas met kleine jongetjes krijgt daar les in de Balinese dans en deze les trekt heel veel kijkers. We blijven ook een poosje staan en zien de knulletjes (de meeste dan?) hun bewegingen en expressie oefenen. Zo leuk om te zien. We dwalen nog wat rond en gaan dan verder in het centrum. Heel veel leuke winkels en restaurantjes en er hangt een heel prettige sfeer. Het zal geen probleem worden om hier een leuk restaurantje te vinden....of juist wel, het zijn er te veel?.

Overal zie je de tempels, de offerplaatsen en de coleur locale. Je kan overigens niet al te veel in het rond kijken...je hebt je ogen ook zeker nodig om de stoep in de gaten te houden. Die ligt soms een halve meter lager of er zit een soort van sinkhole in.....oppassen geblazen en goed opletten dus!

Na een uurtje ofzo stappen we op de scooter om de omgeving wat te gaan verkennen. We rijden door leuke dorpjes met ook minder leuke kanten. Mannen die met hanen in hun handen zitten....die moeten straks een gevecht op leven en dood gaan voeren. Helaas is dat nog een veel voorkomend gebeuren op Bali, maar waar gelukkig steeds meer weerstand tegen komt.

We scooteren nog wat en ineens zitten we midden in de rijstvelden.....wat is dat mooi en zoooo groen! Later gaan we nog een wandeling door de rijstvelden doen, voor nu genieten we even van afstand. We scooteren nog wat verder rond en als je van de ‘hoofdweg’ afslaat, wat we een paar keer doen, dan zijn het flinke steile weggetjes met zeer scherpe haarspeldbochten. Langs de weggetjes ligt de rijst op grote doeken te drogen.

Genoeg gedaan voor de dag, dus we gaan relaxen bij de pool. Daar komt het personeel je dan een heerlijke afternoon thee brengen.

Vanavond Italiaans eten dan is dag 1 in Ubud een prima dag?

GJ & Suz

Hoe heerlijk om jullie te lezen. En hoe anders is dit van Thailand? Het is alsof je met jullie achterop de scooter rijdt. Is het land veel puurder/rauwer naar jullie idee? Prachtig die foto's van de rijstvelden. Bijzonder om daar tussendoor te rijden. Geniet geniet geniet .. Italiaans klinkt niet helemaal logisch ? maar desalniettemin ... eet smakelijk. Truste voor zo xxx

Yvon

Heee schatties, het is idd anders dan Thailand, verkeer is echt zoveel drukker! Bali is veel groener dan Thailand in deze periode. Mensen zijn nog liever hier?....enne, na al die rijst is een andere keuken heeel welkom??