novyda.reismee.nl

Ubud dag 2

Today was a lazy day. Niet te laat opgestaan, ontbeten en toen naar Ubud gescooterd. En wanneer je ook gaat, het is altijd knetterdruk in het verkeer. Toch rijdt het niet echt vervelend, iedereen houdt wel rekening met elkaar.

In het centrum naast de Starbucks (ja, die zit hier natuurlijk ook), loopt een pad wat er uitziet als een soort van walk of Fame. Grote vierkante tegels waarop tekst ingekerfd staat. Namen van personen die er zijn geweest met het jaartal erbij, namen van scholen, namen van goede doelen instellingen. Het is een gezellige straatje met aan weerszijde winkeltjes, barretjes en homestays (wat vaak logeren bij de familie is).Bij een van de winkeltjes nog een lekkere luchtige rok gekocht....dat kan je hier heel goed gebruiken!

Aan het eind van het straatje begint de Kajeng Rice fields walk. Niet te geloven zonet nog in de drukte, en nu lopen we tussen de rijstvelden....wat een prachtig plaatje.We wandelen heerlijk zo’n anderhalf uur, komen mensen tegen die een praatje maken, zien de werkers hun rijstplantages verzorgen en horen de eenden die zich tussen de rijst verschansen en daar in het water hun voedsel zoeken. Onderwegbij een Warung wat gedronken....ik een kokosnoot....nooit geweten dat daar zoveel sap inzit?.

Na afloop van de wandeling en we weer bij de scooter waren, toch besloten om de lunch ook maar in de rijstvelden te nuttigen, we hadden onderweg nog een andere hele leuke Warung gezien, Sweet Orange. Dus weer met de scooter het smalle pad op tussen de rijstvelden door...hopend op geen tegenliggers?.Heerlijk gegeten hebben we daar, midden in de natuur en wat we moesten betalen was een lachertje.

De middag weer relaxed afgesloten met de afternoon tea by the pool. S’avonds gegeten bij een Argentijn (Batubara) hier om de hoek....soms wil je wel iets anders dan rijst. Blijkbaar denken daar meer mensen over...ze stonden nl in de rij voor een tafeltje. En dat snappen we heel goed....het eten was heerlijk!

Corrie

Ik lees je bericht nu hier in onze tuin in de zon. Ik sluit mijn ogen daarna en ben weer terug op Bali. Heerlijk om zo van alles mee te genieten. Het klinkt allemaal fantastisch. De drukte in het verkeer.....nou ja.......soms moet dat ff. En die rust bij de rijstvelden is een contrast. Ik weet nog dat ik er emo van werd. Zo mooi.. ..zo groen.....Voor jullie weer een nw dag vol avontuur en lekker eten.....lieve mensen......lukt het met de hitte? En ik.......kijk weer uit nr de vlg blog en foto,s. Njoy.....liefs uit Dordrecht xx

Yvon Yvonne

Heee zussie....het lukt zeker met de hitte, je zweet...maar dat hoort erbij. Heerlijk dat t bij jullie ook lekker weer is. xx