novyda.reismee.nl

Ubud dag 3

Vandaag hebben we weer een wandeling gedaan in Ubud. Rond 10 uur vertrokken en we zijn nog niet koud (warm in dit geval?) weg of we worden overvallen door een giga tropische bui. Scooteren is niet meer mogelijk dus zoeken we snel een schuilplek.

Nu horen we tromgeroffel en dat blijkt uit een school te komen. We vragen netjes of we mogen gaan kijken en natuurlijk zijn we welkom.....waar eigenlijk niet in dit gastvrije land!Binnen in de school krijgt een klas les op een podium in het geven van een muziekvoorstelling. Een klein meisje is aangesteld als soort van lady-speaker en daar is ze duidelijk nog te verlegen voor.

Helaas zijn we binnengekomen bijna aan het eind van de les, we krijgen maar een klein stukje van de voorstelling mee. De klas is klaar en iedereen komt weer van het podium af. De moeders wachten hun kinderen op en ze verlaten de zaal. Het regent nog steeds, de kinderen met de trommels hebben geluk....die zetten ze op hun hoofd als bescherming tegen de regen.

We lopen nog een beetje rond, drinken een cappuccino en als na 20 minuutjes de regen weer ophoudt, stappen we weer op de scooter.

De wandeling is de Campuhan Ridge Trekking. Geen lange wandeling, gaat over een heuvelrug en je komt uiteindelijk....hoe kan het ook anders...weer in de rijstvelden terecht.Het is erg benauwd vandaag en we zweten flink. Als we bij een leuke locatie komen is het ook tijd om te lunchen. Zittend, niet op stoelen maar gewoon op een kussen op de grond, hebben we een relaxte lunch voordat we de wandeling terug doen. Ook deze wandeling biedt weer een hoop mooie vergezichten op de rijstvelden en op het eind, op het bos met een flink kolkende bergbeek.

We hebben weer genoeg gedaan vinden we zelf, terug naar onze accommodatie dus. Het is nog steeds bewolkt, maar met een windje erbij is het wel prima uit te houden.

En ja, we hebben gelezen over een aangepast reisadvies voor Bali. Helaas hoort dit er tegenwoordig bij en heeft inmiddels bijna ieder land er mee te dealen. Wij genieten hier gewoon en zijn, zoals overal tegenwoordig, ons bewust van de wereld van vandaag.