novyda.reismee.nl

Ubud dag 4

Vandaag een dag van de highlights van Ubud dus vroeg opgestaan, ontbeten op ons balkon en om 8.30 zaten we op de scooter.De bestemming was als eerste de Telagalang, een van de mooiste rijstterassen van het hele eiland. Maar omdat ze zo mooi zijn, is het ook heel erg toeristisch. Nu hadden we geluk dat we vrij vroeg waren (het was maar 20 minuutjes scooteren), dus het was nog niet zo druk.Je betaalt je entree geld en je daalt dan al lopend via een een hele hoop steile treden af in de rijstvelden. Nu had het afgelopen nacht en vroege ochtend ook weer giga geregend, dus waren de treden ook best wel glibberig. Vervolgens klim je weer omhoog....totdat we bij een mannetje kwamen die om een donatie vroeg. Wij braaf betaald en zijn verder gaan stijgen tussen de terrassen. Toen....het 2e mannetje die om een donatie vroeg...nou ja vroeg....hij bepaalde gewoon wat je moest betalen voordat je door mocht gaan....oooh, en hoeveel van die mannetjes gaan we onderweg nou nog krijgen?? kijk, daar worden we nou een beetje kriegelig van. Verhoog het entreegeld en geef iedereen gewoon de doorgang.Maar los van de donatie-poortjes, de rijstterrassen zijn geweldig!! Zo groen en zo mooi! Toch blij dat we zijn geweest.

Vervolgens zijn we naar Gunung Kawi geweest. Een waterheiligdom. In de bassins reinigen Balinese gelovigen zich zowel lichamelijk als spiritueel. Je moest wel volgens de voorschriften gekleed gaan, we kregen dan ook passende kleding te leen.We hebben er een poosje rondgedwaald en zijn toen weer terug gescooterd naar Ubud.

In Ubud kwamen we weer langs het monkey forrest. We hebben getwijfeld of we het park een bezoek zouden brengen, maar alle verhalen over de agressieve en door mensen verpeste apen daar, zien we toch maar van een bezoek af.....sorry Kelly?

En by the way....die apen houden zich niet aan de parkgrens....die steken natuurlijk gewoon de weg over naar alle leuke winkeltjes in de buurt.

Verder hebben we nog wat rondgewandeld in landelijk Ubud, dat is zo mooi hier....een hele drukke verkeersader dwars door Ubud...je neemt een zijstraat en je staat in alle stilte tussen de rijst??

Corrie

Bedankt weer voor het leuke verslag. Gr aan de apen van ons schapenkoppen. ?

Michel

Mooie reis so far. En leuk verslag. Veel plezier nog. Vraagje; kan je ook pinnen bij de 'donatie-mannetjes' ?

Yvon

Nou Cor...benieuwd of we ze in het zuiden ook zoveel gaan zien.
En Michel....pinnen kon ook al niet....dokken of niet doorlopen was t?