novyda.reismee.nl

Wisseldag 3

Vandaag een spannende wisseldag. We verlaten Sanur waar we een prima verblijf hebben gehad. Leuke plek om te zijn, met voldoende vertier maar ook lekker rustig. Mooi strand, leuke plekjes overal....en weer een overdaad van gastvrijheid.

We worden opgehaald door een busje van de ‘cruise’ maatschappij ScootCruises bij onze accommodatie en we worden naar de cruise terminal gebracht.....wat natuurlijk een te overdreven woord is voor die lessenaar die toevallig aan het strand staat en waarachter een schattig meisje zit die je naam noteert. Het ziet er allemaal kneuterig uit, maar het werkt en loopt gesmeerd.

Als we de boot op kunnen moeten we een stukje door het water ploeteren. Er is plaatsvoor zo’n 35 passagiers. We zijn een van de eersten aan boord en hebben een mooi plekje achterop weten te bemachtigen...zitten we lekker in de frisse lucht buiten met vier weetikhoeveel PK motoren vlak voor onze neus.....start the engines....hahaha!

De tocht duurt zo’n 35 minuutjes en gaat heerlijk hard. Er staan best wel hoge golven maar last hebben we er niet van. Het eerste zicht op Lembongang is heel mooi....ontzettend helder water....het is hier niet voor niets het snorkelparadijs! In de baai waar we aankomen liggen heel veel bootjes. Er komen nl ook heel veel dagjesmensen naar Lembongang. Maar ook liggen er grote catamaran ferries die de tochten naar Lombok maken en ook een paar boten die lijken op drijvende speeltuinen....met glijbaan en al.

Als we weer door het water de boot af zijn geploeterd, onze koffers door het personeel aan wal zijn gedragen, volgen we weer een volgend meisje die wijst naar een pick-up truckje waarin we mogen gaan zitten. Dit vervoermiddel is tezamen met de scooters, het enige wat je hier op het eiland ziet. En dat snappen we heel goed....smalle weggetjes met diepe kuilen...voor gewone autos niet te doen! En worden van dit gehots en gebots toch nog bijna zeeziek....Onderweg op die smalle weggetjes, vol met onkruid en magere kippen die voor de wielen wegspringen, vragen we ons wel af wanneer het mooi gaat worden. We zijn met drie stelletjes in de pick-up en als het eerste stel wordt afgezet op zo’n aftands weggetje met de opdracht om gewoon maar rechtdoor te lopen ...wensen ze we veel succes en sterkte. Als wij het volgende stel zijn wat wordt gedropt krijgen ook wij van stel 3 een sterkte en succes wens.

Nou, succes hebben we......we komen bij een paradijs....en dat voor de volgende 5 nachten.....niet te geloven...zo mooi, hoeveel geluk kan iemand hebben.