novyda.reismee.nl

Lembongan dag 1

Vanmorgen wakker geworden met een gevoel van staat er nog iets overeind in de buurt. Heel de nacht het geluid van een zware westerstorm....bleek de branding te zijn. Tja....dat zijn wij stadsmensen niet gewend....zo’n natuurgeluid.

Na een heerlijk ontbijt zijn we voor het eerst op pad gegaan met de scooter. Met recht op pad....wegen zijn er haast niet, en zo slecht als de scooter is, nog slechter zijn de paden....wellicht heeft eea met elkaar te maken! Maar we hebben toch best veel gescooterd in ons vakantieleven, op de meest kleine Griekse eilandjes, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Een helm hoeven we niet op, politie is er niet op het eiland.

Maar ja...go with the flow...dus stuiteren we ook maar gewoon het pad af. Eerst richting Dream Beach. Het doet zijn naam eer aan....een heerlijk strand met een lekkere branding. Helder water, de zeesterren zie je gewoon in het water. We blijven een poosje op het strand, Ad snorkelt wat, en het is heerlijk toeven hier. Het is nog vrij rustig maar er komen toch steeds meer badgasten bij. Boven op de klif staan er van tijd tot tijd hele horden Chinezen...die doen een eilandtoer langs de meeste hotspots.

We drinken een smoothie en stuiteren weer lekker verder kuil in en kuil uit. Het is echt een nog compleet onontwikkeld eiland, maar we zien wel veel bouwactiviteiten. Dus over een jaar of 10 zal deze puurheid wel een stukje weg zijn denk ik zo.

Naast ons eiland Nusa Lembongang ligt een kleiner eiland Nusa Cennigang. De twee eilanden zijn met een brug verbonden. Morgen gaan we de brug over om eens op het andere eiland te kijken. We eten bij een volgens Tripadvisor aan te bevelen Warung vlak bij de brug. En idd, het eten is er heerlijk. We gaan terug naar ons paradijsje en luieren nog heerlijk bij het zwembad.

S’avonds willen we gaan eten bij Dream Beach en Ad vraagt toch of er een andere scooter beschikbaar is...deze stuurde nl wel heel erg zwaar. We krijgen een ander...die stuurt prettiger maar is verder zonder spiegels en achterlicht....tja, we begrijpen dat blinkende vespaatjes het niet zo lekker doen op het Lembongangse wegennet.

We dineren heerlijk aan zee en als we terug gaan is het inmiddels erg donker. En dan is het best een zoekplaatje naar welk pad nou het juiste pad is. En die eerste scooter was volgetankt......de tweede blijkbaar dus niet. En dan sta je in het donker ineens zonder brandstof. Maar een stukje verder zitten wat mannen en die halen gewoon even een fles brandstof, wijzen de weg en ja hoor.....paradijs weer bereikt!

Gert & Suz

Pffff.... ben blij met die blogs. Weten we in ieder geval dat de scoooteravnturen zijn overleefd. Wat een geweldige reis jongens. Geniet al zo van de verhalen. Hoe bijzonder moet het in het echt wel niet zijn ❤️