novyda.reismee.nl

Lembongan dag 2

Another day in Paradise......maar je moet wel goed opletten.Je kunt best lang op het toilet gaan zitten, maar smeer je wel in met zonnebrand. In de ochtend staat de wc pot namelijk vol in zon.....heerlijk zo’n buiten badkamer.

We gaan weer op weg op de scooter nadat we er toch maar een fles brandstof ingegooid hebben.....we willen niet weer zonder komen te staan

We gaan richting het naastgelegen eiland Nusa Ceningan. Hiervoor moeten we de Yellow Bridge over. Het is een smalle brug waar eigenlijk maar 1 scooter of pick-up per keer over kan. Passeren is bijna niet mogelijk. Eind 2016 is de brug door overbelasting ingestort...waarbij doden en gewonden zijn gevallen. Maar hij is weer intact, en hopelijk weer stevig genoeg. Stijle oprit...peut gas en hop de brug over.

Aan de andere kant van de brug is het ook Bali 40 jaar geleden. Wel is de hoofdweg blijkbaar recentelijk geasfalteerd, want hele stukken zijn goed te scooteren. Ook hier wordt volop gebouwd.....best jammer dat ook hier het toerisme steeds meer oprukt. We komen langs de enige school van het eiland, langs leuke pensionnetjes en restaurantjes aan de zee....en kippen en koeien.

We stoppen bij een ijselijk mooi uitzichtpunt waar we genieten van wat we zien en ons verbazen dat er toch van die mensen zijn die met gevaar voor eigen leven toch op dat uiterste puntje willen zitten voor die unieke selfie....

Bij een volgende stek drinken we een Bintang Radler en kijken naar wat surfers die in het water liggen, wachtend op die ene golf.....toen wij er waren kwam die niet. Je kan er ook voor 25.000 roepi van een plateau afspringen....voor dat geld gooien ze je dan een zwemband toe.....even overwogen, toch maar niet....hahaha.

We crossen verder het eiland over en gaan dan weer terug de brug over naar Lembongan. Hebben een lunch met uitzicht op de zeewier kwekerij. We besluiten dan om een kijkje te gaan nemen bij Devil’s Tears. Daar slaan de golven met kracht tegen de kust wat soms flink opspattend water tot gevolg heeft.

Maar allemachtig.....eerst denken we dat we een tot nu toe onontdekte pinguïn soort zien op de rotsen, maar het blijken Chinezen te zijn die daar in grote getalen staan. Wij maken rechtsomkeer en gaan ff lekker chillen bij onze pool in het paradijs. Devil’s Tears is 10 minuten scooteren bij ons vandaan.....we gaan strakjes wel als deze invasie wat geluwd is.

Zo gezegd zo gedaan...om vijf uur naar Devil’s Tears gegaan en het was heerlijk rustig en mega mooi om te zien. De golven die tegen de kust beuken, in grote fonteinen opspatten en dan wordt het weer eventjes rustig voordat de volgende golfsessie zich aandient. In een woord prachtige natuur.

S’avonds heerlijk Thais gegeten en ook de weg naar huis in een keer goed gereden....we raken ingeburgerd hier!

Mariesja

Wat n heerlijke dag weer geweldig zeg! Vraag me alleen af of je af en toe ergens n wijntje kan scoren.....anders krijg je toch af kick verschijnselen ....?

Corrie

Wat een leuk verslag weer. Ik zie je in gedachten met de billen verbrand hihi. En dat van die Chinezen. Dat klinkt toch wel toeristisch. Die lui zie je werkelijk overal. Gewoon links laten liggen.......hebben jullie gedaan.......en de mooie plekken plukken. Het is ook wel een sport zeg.....zo met die scooter. Wij zijn ook ervaren op de Griekse eilanden... maar dit is wel ff wat anders. Hoop toch wel dat alles goed blijft gaan. Maar vooral genieten van jullie avontuur. Wij gaan stomen in het weekend. En het wordt 27 graden dus we gaan ook zweten. Leuk toch! Gr uit Dordrecht. Xx

Yvon Yvonne

Maries, wijn hebben ze huer voldoende hoor! En Corrie, heb nog een fotootje toegeboegd van de chinezen! Veel stoompleziet! X