novyda.reismee.nl

Wisseldag 4

Vandaag wisseldag 4, en tevens de laatste wissel. Zo jammer, want dat houdt in dat het einde van de vakantie toch in zicht komt.....en we willen het geweldige Bali eigenlijk nog niet verlaten.

Maar gelukkig nog 4 nachten te gaan in Uluwatu.Mochten we ooit weer terugkomen op Bali....en die kans is heel groot, dan gaan we zeker weer naar Nusa Lembongan. Ondanks het slechte wegdek, het primitieve leven, het moeilijk (of soms niet) geld kunnen pinnen....het eiland is een pareltje.

We worden weer opgehaald door de inmiddels bekende cruise maatschappij en hotsen in de pick-up naar de haven, onderweg nog laatste blikken werpend op dit bijzondere eiland.

De boot vertrekt met een half uurtje vertraging en we hebben weer hetzelfde plaatsje buiten achterop kunnen bemachtigen. De zee is serieus een stuk onstuimiger dan op de heen reis. Dat vermoeden hadden we al vanmorgen toen we opstonden...in de 5 dagen in ons paradijsje waren de golven nog niet eerder zo hoog geweest.

Dus over de bootreis kan ik kort zijn.....blij dat we na een half uur weer aan land stonden! Nou...aan land, tot aan je bovenbenen in het water stappen en naar de kant lopen, nadat de kapitein de boot met moeite tussen 2 andere ferries had gepropt....Was weer een spektakel, met een hoop fenders, geschreeuw en bamboestokken om onze boot af te houden.

Vervolgens zijn we met nog 2 stellen in het busje gegaan voor transport naar Uluwatu. Het was weer even wennen aan de drukte. Om in Uluwatu te komen vanaf Sanur pak je toch nog een stukje Denpasar mee en dat is gewoon megadruk. Zijn ze ook nog aan de weg bezig dus het was flink in de file staan.

Maar na anderhalf uur rijden we toch al rond in Uluwatu en dat gaat omhoog en omlaag en ook stukken weg met flinke stukken eruit.....of het scooteren hier makkelijker gaat....???

We komen bij ons hotel aan en dat heeft een spectaculaire entree.....sowieso werd bij binnenkomst op het terrein het busje al gecontroleerd op explosieven....Het is een gloednieuw hotel en hier blijven we de laatste 4 nachten.

We checken in en trekken maar direct weer de zwemkleding aan en gaan even de pool verkennen. Nou, dat is wel een megagroot zwembad zeg....als je serieus baantjes wil gaan trekken kan dat hier zeker! Het is niet druk bij het zwembad...volgens ons zit het hotel ook lang niet vol. We eten lekker een hapje met een heerlijk wijntje erbij......het gaat hier ook wel lukken denk ik.