novyda.reismee.nl

Uluwatu dag 3

Vandaag de laatste volle dag vakantie....best wel triest. Zouden best nog langer willen blijven....het voelt zo heerlijk hier op Bali!

We staan vroeg op en gaan even wat baantjes trekken voordat we gaan ontbijten. Het zwembad is hier uitermate geschikt voor....heb geteld, ik maak 70 schoolslag slagen om van de ene kant naar de andere kant van het zwembad te komen.

Na het ontbijt weer het scootertje gepakt en naar de Uluwatu Tempel ( Pura Luhur) gereden. Het is een zeetempel en hij ligt op een klif, op zo’n 80 meter hoogte. De tempel is gebouwd in de elfde eeuw. Eenmaal aangekomen bij de tempel genieten we van het spectaculaire uitzicht. De tempel zelf is niet te bezoeken, daar mogen alleen Balinezen komen voor bepaalde ceremonieën. Maar je kan hele stukken op de klif lopen. Er zijn daar ook weer apen (makaken) die bijzonder agressief zijn....we zijn gewaarschuwd dus houden we gepaste afstand. Een groepje Chinezen meiden niet en die moeten alle zeilen bijzetten om hun hoeden en zonnebrillen niet kwijt te raken aan de apen.

Het is vandaag een soort van bijzondere (feest)dag. We zien heel veel netjes aangeklede Balinezen offeren, naar de tempels gaan en ook gewoon met familie tezamen komen.

Het is hier in de Uluwatu regio goed en mooi scooteren. De stranden zijn voornamelijk surfstranden liggen vaak een stuk lager....veel trappen! We stoppen onderweg nog in dorpje en lopen er wat rond. We gaan een hapje eten bij een Warung en dan weer terug naar het complex.

Daar genieten we van het heerlijke zwembad en ik begin aan mn zesde boek.

Laatste avond, we eten bij het complex nadat we eerst nog een coctailtje doen bij de zonsondergang.

Marianne

Jammer hoor, geen verhalen dan ook meer ?. Goede terugvlucht ✈️

Roberta

Idd jammer dat de verhalen gaan stoppen. Goede terugreis en ik spreek jullie hopelijk snel live?

Michel

Aaaai waarschijnlijk iets te laat om jullie nog een goede vlucht te wensen, dan in ieder geval een fijne thuiskomst. Bedankt voor de dagverslagen en tot snel.

Ed & Syl

Yvon en Ad, hartelijk dank voor het gratis met jullie meereizen op de scooter :-) Het was een fantastische reis en komt zeker op ons to do lijstje !