novyda.reismee.nl

2023 15 april van Ubud naar Candidasa

Gister nog vergeten te vermelden. Aan t eind vd dag, zittend op ons terras, zaten we ineens een beetje te wiebelen. Was er toch een aardbeving op Oost Java van 6,6. Dat voelde we dus hier op Bali voor 1 minuut ofzo.

Enfin, het beetje bagage weer ingepakt en chauffeur Ketut Giri was weer keurig op tijd! Ook hij vertelde dat hij gister, al rijdend, bij meerdere hotels mensen buiten zag staan. Die waren dus allemaal naar buiten geloosd voor de aardbeving. Dat we dan toch een aardbeving mee hebben gemaakt!

We waren in Ubud in 2019 en nu dus weer geweest. Maar wat is het ontzettend druk geworden t.o.v. 4 jaar geleden. Die toeristische plaatsen moeten er echt voor gaan waken niet te overspoeld te raken. Dat zou echt jammer zijn en gaat ten koste van de cultuur.

Maar nu dus Candidasa. Men wilde hier een 2e Kuta van gaan maken, maar door afbraak van het koraalrif is het strand weggeslagen en was het niet meer zo interessant voor de toeristen industrie.

Zeer rustig complex met maar 3 bungalows. Zowieso is Candidasa heel rustig. En er zit hier op loopafstand een top restaurant van Nederlands stel.

Het eten was heerlijk, de wijn ook! En met een portret op de achtergrond van Willem Akexander en Maxima voel je je toch beetje thuis….hahaha!