novyda.reismee.nl

2023 17 april Candidasa

Easy monday morning. Op de scooter gestapt en het strand hier in Candidasa bekeken. Nou, er is dus nagenoeg geen strand. Door de sterke branding en golven is dat allemaal weggeslagen. Toen naar wat omliggende dorpjes gereden.

En daar vielen we met onze neus in de boter. Een bruiloft ceremonie. Het huwelijk was al vier dagen geleden voltrokken. De ceremonie van vandaag behelst het samensmelten van 2 families. Alle familieleden nemen giften mee (vnl eten) en dat wordt allemaal op een verhoging geplaatst. Na de ceremonie nemen alle vrouwen de giften op hun hoofd mee en lopen ze in colonne naar het huis van de vrouw. Er was ook een compleet gegrild varken gedoneerd. Dat werd door de mannen gedragen.

Dit alles werd ons verteld door de neef van de bruidegom die het ontzetten leuk vond dat wij bleven kijken.

Later bij ons eigen complex zit er een man in zo’n torenhoge palmboom kokosnoten naar beneden te slaan. Klimt daar gewoon met zn handen en voeten in. Nou, authentieker gaat t vandaag niet meer worden.

Sylvia

Het is volop genieten zo te lezen, heerlijk. Tropische stortbui, aardbeving, massages, lekker eten, poepende vogels en een selfie van Ad(?) ha ha, het kan niet op. Zalig om te lezen en de prachtige foto’s te zien.

Yvon Yvonne

Het is ook idd heerlijk hier Syl!