novyda.reismee.nl

2023 16 april Candidasa

Na het ontbijt werd de scooter afgeleverd. Het is allemaal zo makkelijk te regelen hier. Komen gewoon naar je complex met scooter en helmen.

We zijn naar Tirtaganga (de waterbaden in een voormalig koninklijk paleis) gescooterd. Afstand van 17km.

Wat is het prachtig hier in Oost Bali om te scooteren. Bosachtig, afgewisseld met kleine rijstvelden en doorkijkjes naar de zee.

En dan Tirtaganga. Hoe mooi is dit complex. En dat is ook te zien aan het aantal bezoekers. Een stilleven hier fotograferen is een uitdaging! Je kan via tegels door de vijvers lopen. Iedere vijver zit vol met kooikarpers en niet zulke kleine ook.

Je kan er eten voor de vissen kopen. Er wordt gretig gebruik van gemaakt en gevoerd, dus hebben we menig kooikarper tot in zn slokdarm kunnen bekijken. Wat een grote bekken hebben die beesten.

We passeren ook de Hindoeistische Sang Hyang Ambu tempel. Het bestaatvnl uit de treden naar boven en dan het uitzicht op de zee. De grootste groep bezoekers zijn hier de apen. Uitkijken dat er niet een

voor je scooterwiel komt!

De dag afgesloten met een duo massage van 1 uur.

S’avonds een nasi campur en sateh ayam bij een naastgelegen lodge.

En zo kan t wel weer voor vandaag!