novyda.reismee.nl

2023 13 april Ubud

De start vandaag was anders dan anders. Wel eerst gewoon ontbeten maar toen barstte het toch los in een tropische bui, niet normaal. We hebben nog wel onze kamer gehaald en toen konden we vanonder ons afdak bekijken hoe trapjes veranderden in watervallen, straatjes beekjes werden en het zwembad steeds voller werd.

In de middag werd t pas droog. Aan de wandel gegaan door centrum Ubud. Wat bij de schoolmeisjes gekeken die een dans instudeerde, wat gewinkeld.

Eind van de dag naar Petulu gereden, een dorpje verderop. Hier komen tussen 4 en 6 alle kokoban vogels terug van hun voedseltochten. Het zijn witte vogels met gele snavels. Ze nestelen zich in de bomen. Of lopen op de straat en voor je scooter. He ziet dus heel veel wit in de groene bomen, mooi gezicht. Maar zoveel vogels in een boom betekent ook uitkijken met het eronderdoor rijden. Te laat, Ad was weer de klos. Maar volgens Suus brengt dat geluk..haha!

2023 12 april Ubud

Na het ontbijt op de scooter gestapt en richting de Tegalagang Ricefields gereden.

Daar heerlijk rond gekuierd en heerlijke ijskoffie gedronken met spectaculair uitzicht op de rijstvelden.

De weg naar Tegalagang is vergeven van winkels met houtsnijwerk, rieten manden, art galleries…veel te zien dus.

En afslag genomen en dan zit je zo in een rustig dorpje waar langs de weg de rijst ligt te drogen.

Terug in Ubud hebben we gelunched in een warung, ook midden in de rijstvelden. Daarna nog een wandeling gedaan. Zoveel rijstvelden bij elkaar! Niets van de rijst wordt geëxporteerd, alles is voor eigen gebruik. Dat moet ook wel want voor

de Balinees is het s’morgens, s’middags en s’avonds rijst. De kinderen krijgen bij het ontbijt wat extra groenten erbij voor de vitamines.

De middag afgesloten met n massage en s’avonds een pizza! Another day in paradise!

2023 11 april Ubud

Na een goede nacht (lees geen hanen in de buurt) en een lekker uitgebreid ontbijt zijn we op zoek gegaan naar een scooter…en gevonden!

Allemachtig, hier in het centrum kan je alleen maar stapvoets scooteren, druk!! Maar zo anders druk dan Canggu, het is hier leuk druk.

We zijn naar de Campuhan Ridge Walk gereden en hebben daar de wandeling over gedaan. Of zoals Syl zegt, een trail gedaan.

Heel erg warm, was meer zweten dan in de sauna maar een prachtige wandeling. Hoeveel tinten groen wil je hebben.

Halverwege een smoothy gedronken en weer verder gelopen.

Het plan was toen om toen naar de Tegalagang Ricefields te gaan maar dat werd geblokkeerd door een heftige regenbui. Dus maar lekker lezend wat drinken en s’avonds Chinees gegeten bij Golden Monkey.

Afgesloten met een heerlijk glas wijn. De dag was weer prima!

2023 10 april van Lovina naar Ubud

Vanmorgen weer het beetje bagage wat we bij ons hebben in de cabin cases gedaan en toen gewacht op Ketut Giri, onze chauffeur.

Hij was weer een kwartier voor de afgesproken tijd bij ons complex.

Zo prettig om hem weer te zien en gedurende de 2,5 uur van Lovina naar Ubud weer vanalles over Bali te horen…en dat in het Nederlands. Echt knap van hem.

Wat vertelt hij dan zoal, nou o.a. dat voetbal sport nummer 1 is op Bali, gevolgd door badminton en volleybal.

Dat ze het huwelijk zien als een paar schoenen. Ze zijn niet gelijk, maar gaan wel samen naar hetzelfde doel. En is er 1 versleten, dan past de ander zich daarop aan. Mooi toch!

De rit was weer prachtig, groen en vol bochten, en om 14 uur aangekomen in onze accomodatie in Ubud.

Mooie ruime en koele kamer, vlak bij het zwembad. Top dus!

De accomodatie ligt heerlijk centraal, we lopen zo naar het centrum. Ook het aanbod van de restaurants is hier vele malen groter dan in Lovina. Dus vanavond hebben we voor Indian Streetfood gekozen bij ‘Chai of the Tiger’..alleen al de naam is top. En het eten, verrukkelijk!!

2023 9 april Lovina

Vandaag naar Singaraja gescooterd. Dit was eerst de hoofdstad. Later is dat Denpasar geworden. Grotere stad dus ook wat drukker. Wat rond gereden en de lokale markt bezocht. Op de markt vnl groente en fruit, kip op (Balinese) kamertemperatuur, gedroogde vis, kruiden en alles maar dan ook alles wat je nodig denkt te hebben om te offeren. We hebben niets gekocht…haha!

S’middags weer een massage gedaan. De 4e al hier op Bali en dit was verreweg de beste. En niet eens een luxe spa, maar gewoon coleur locale!

De scooter is weer ingeleverd, pasta gegeten en dan morgen weer verkassen.

2023 8 april Lovina

Wat een heerlijke dag! Na een lekker ontbijt werd onze scooter afgeleverd.

Dus dat betekent er op uit.

Lovina en omstreken is op de hoofdweg qua verkeer redelijk druk, maar een fractie van wat het in Canggu was.

Maar zodra je van de hoofdweg af bentis het rustig en vooral zo ontzettend mooi en zo groen overal. En kom je vanalles tegen. Afgeladen fietsen, overvolle karretjes en groepen schoolkinderen…allemaal in uniform!

We zijn naar de Banjar Holy Hot Spring gereden en daar enige tijd doorgebracht. Nu maar eens ervaren of dat holy water wat doet! Ondanks dat het een toeristische spot is, was het er heel erg rustig.

Zoals bij bijna alle toeristische highlites hier op Bali moet je meestal eerst langs allemaal kraampjes waar ze je sarong’s, jurken, kimono’s e.d. proberen te verkopen. Ook dus bij de Hot Spring. De concurrentie is hier echt heel groot, zo kraam na kraam.

Nog een poosje relaxen bij het zwembad en s’avonds weer heerlijk Indonesisch gegeten!

En voor alle lezers, ook niet lezers natuurlijk, vrolijk en fijn Pasen.

2023 7 april van Pemuteran naar Lovina

Zo zit je dan van een bamboe huisje in een strakke villa in Lovina.

Na een uurtje met de taxi vanuit Pemuteran, aangekomen in Lovina. Ons onderkomen voor de komende 3 nachten.

Het is een klein complex met 4 hotelkamers en 1 villa. En die hebben wij dus. Beneden zithoek en keuken (die we niet gaan gebruiken…haha) en boven slaapkamer en badkamer!

Het is de 2e keer dat we in Lovina zijn. De vorige keer zijn we al dolfijnen wezen spotten s’morgens vroeg. Die activiteit slaan we nu over. Morgen staat er weer een scooter klaar en gaan we op pad.

2023 6 april Pemuteran

We zijn echt in de easy stand zeg….we doen enkel luieren, eten, wat wandelen, snorkelen, zwemmen, massages dus kortom, gewoon vakantie!

Ondanks dat we iedere dag van top tot teen onder de DEET zitten, hebben we toch al enkeke muggenbulten verzameld! Tja, daar ontkom je haast niet aan!

Laatste avond hier in Pemuteran, morgen staat de taxi klaar om ons naar Lovina te brengen.